kinabolveddmeg.com

Kínábólveddmeg - BuyitfromChina

Kínábólveddmeg - BuyitfromChina

ANET A8 3D nyomtató saját szemszögből

2018. szeptember 19. - BuyitfromChina

Anet A8 3D nyomtató bemutató, első benyomás, nyomatok, bénázások, tapasztalatok, abszolút kezdőknek, mint amilyen én is vagyok

 anet-a8-reprap-i3-impressora-3d-printer-large-printing-size-electronic-imprimante-3d-printers-diy-kit_jpg_640x640.jpg

Nagy unszolásra rászántam magam, hogy beruházzak egy 3D nyomtatóba. Kapóra jött az akció a Gearbest-en, 109 dollárért kínálták az ANET A8 DIY nyomtatót. Aki nem tudja mit jelent a DIY, annak gyorsan elmondom, hogy atomjaira van szedve és neked kell összeszerelni minden porcikáját! :D Van bennem kevés műszaki érzék, anno jártam amatőr rádiószakkörre.... :D Voltak ötleteim, hogy mit kellene, lehetne kinyomtatni, ezért most nem haboztam, megrendeltem. Mivel az ára mára már elég baráti, nem kell, hogy nagyon kuporgasson az ember, majdnem mindenki megengedheti magának, hogy legyen egy házi hálószobaszekrényfiókfogantyú (ejj de szép magyar szó ) nyomtatója. Mivel teljesen amatőrként vágtam bele ebbe a dologba, nagyon vártam már a készüléket. Nem fogok itt most belemenni, a filamentek hevítési hőfokába, az extrudálási sebesség megadásába, meg a szakszavak rengetegébe, azt már sokhelyen leírták. Szeretnék segíteni a kezdő 3D-seknek, hogyan, miképp, milyen tapasztalataim vannak, voltak, hogy bénáztam, vagy mi az ami elsőre sikerült...

 

Megérkezett, bontogassunk...

20180911_201319.jpg

A printer meg is érkezett lóháton, EU raktárból 5 napkelte alatt. Alig vártam, hogy hazaérjek és összeszerelhessem. Munka után mentem is a csomagért septiben... Kartondobozban kaptam a cuccot, ez is, mint most már sokminden hál’ istennek, újrahasznosított papírból készül. Sérülés nem látszott rajt, ezek szerint vigyáztak rá. Becipeltem a 9 kilós csomagocskámat és kést ragadtam, szétkaszaboltam a ragszalagot... Kibontva, már láttam, hogy tényleg DIY a technika, de nem ijedtem meg, jó vagyok a legózásban, meg régebben már rendeletem egy pár DIY holmit. Kipakoltam a 3 rétegben szépen elcsomagolt tálcákat, persze az étkezőasztalra... :D (Ott van kávé, meg Cola) Meglepődve láttam, hogy milyen gondosan feliratozták a csavaros és ilyen-olyan alkatrészes zacskókat, nehogy valamit elrontsunk, vagy elcseréljünk összeszerelés közben. Kapunk egy pendrive-ra hasonlító microSD olvasót is a csomagban, kezdjük ezzel a dolgot. Ezt keressük meg. Nekem jól el volt bújva, de ráleltem... Kell egy gép, laptop, tablet valami ahová ezt a szerkezetet (valami istentelen trágya gagyi szar) be tudjuk dugni, mert minden infó a kártyán van eltárolva. Ha megnyitottuk a how it’s made instuction-t, álljunk is neki szerelni. Mindenki készüljön fel, kell az idő és a türelem hozzá. Nekem mindennel együtt az első normális nyomtatásig  9 órát vett igénybe. Most már csak hekkelem, ezen időket nem számolom...

 

Barkácsoljunk

Laptop bekészítve, kávé-Coke kombó a pulton, kezdődjék a szerelés. Az összeszerelési PDF-et megnyitottam, a 7-es pontig jutottam, mikor kaptam egy fülest, hogy van egy sokkal egyszerűbb megoldás is, méghozzá a Youtube-on. Gyors keresés, katt a videóra. A video 100x értelmesebb mint a leírás, abban azért voltak kérdéseim, de így már minden ok. A srác lépésről-lépésre megmutatja mit hogyan, milyen alkatrészeket keressünk meg és hogy illesszük össze. Voltak helyzetek mikor elhangzottak a számból a következő szavak: akutyafüle, amacskarúgjameg, basszuskulcs és egyéb ilyen trágárságok. Nekiestem a szerelésnek, első körben a szerkezet Acryll alkatrészeiről szedtem le a védőfóliát. Na itt kaptam az első infarktusomat, mert nagyon kemény idegtépő meló.  Az összeszerelés a „lábakkal” kezdődik és szépen sorban jön a többi alkatrész is. Támasztékok, sinek, vezetőszárak stb. Többször kellett a videót megállítani, visszapörgetni, mert nem bírtam az iramot.

A készüléket a gearbest-ről vásároltuk ezen a linken: https://goo.gl/7bEBtB

20180911_202105.jpg

Az összeszereléshez nem kell atomfizikusnak lenni, csupán egy kis kézügyesség és műszaki érzék. Elmondom azért, hogy ezeket a M3 meg M4-es csavarokat kézzel megfogni, hogy meg lehessen húzni őket, nem favorizáltam, de egy csőrösfogó sokat segített. Csomagolhattak volna bele egy villáskulcsra hasonlító fémbigyót!! Egy gumikalapácsot is célszerű lesz odakészíteni, a vezetőrúd nagyon brutálisan nem akar belemenni a tartójába, de ez ilyen, így fog jól működni. Nekem segített az édesanyámtól örökölt retro húsklopfoló (mert lusta voltam lemenni a pincébe 15 méterre). Azzal pár ütéssel a helyére siklott az alkatrész. Összességében laza 5 óra alatt összeraktam a gépet, éjfél lett, gondoltam nem lenne baj aludni, mert reggel meló. Másnap már csak az elektronika bekötése, tesztelése, és a finomhangolás volt hátra. Mindent bekötöttem szépen a video alapján, már csak áram kellett neki. Mivel nem néztem, csak gondoltam okos vagyok, itt egy kicsit vakaróztam, de rájöttem, hogy minden feliratozva van a board-on is, tehát nehéz elkötni bármit is.   Minden a helyén, kábelek összekötegelve, szerintem jöhet a menet. Annyit már elolvastam, hogy egy kalibrációt és egy magasság állítást nem árt végrehajtani, mert inkább szántani fog, mint nyomtatni. Erre is van video, igazából egy laza fél óra alatt ezen is túl lehet lenni. Itt kezdődtek a gondjaim.

 

Működés közben

 Gondoltam, ha már ilyen szépen összeraktam, állítsuk be. Első nyomtatási folyamat előtt, mint fentebb írtam, kell egy finombeállítás, hogy minden rendben legyen. Ezt még kikapcsolt állapotban tegyük meg, ekkor a motorok nem szorulnak, nem fognak háborogni, hogy kézzel tekergetjük őket akaratuk ellenére. (persze, ki lehet kapcsolni a menuben, de az egy másik írás...)  Állogattam mindent szépen, gondoltam már tök jó. Beállítottam a végálláskapcsolókat (ez is valami 1756-ból megmaradt darab, rádió-szakkörön sem használtuk már 1985-ben), gondolván láttam már ilyet. A bal oldali orsóm kicsit szororsnak tűnt, nem foglalkoztam vele. Feltekertem mindkét oldalt, pont egyformára, asztalhoz képest egy papírlap távolságra a fejet is fixáltam. Megcsináltam mind a 4 sarokban és középen is. Anyagot (PLA) kaptam hozzá kerek 5 métert, amivel tesztelni lehet a gépet, ezt is szépen befűztem a helyére(az a barom aki ezt a megoldást kitalálta).Tutiszáz minden, nyomtassunk. Mehetszisakettőhuszbaöcsém! Bedugtam a tápkábelt, amin gyárilag nincs semmilyen kapcsoló, ergo ki/be kapcsolás = dugaljból ki/be huzkodás! :D A kapott pendrájvon fellelhető pár tesztnyomtatás, ezekkel próbálkoztam. MicroSD a board-ba, print file. Itt kiválasztottam egy tesztfilet, gondoltam pont ezért tesztfile, hogy minden ok legyen. El is kezdődött a folyamat, melegedett az extruder(nyomtatófej), vártam a csodát. Na a csoda az lett volna, ha elsőre sikerül, de helyette a kellően felmelegedett asztalba szépen barázdákat vágott a nyomtatófej, úgyhogy most kruplit ültetünk oda. Az elején kicsit kerregett a masina, de több helyen olvastam, hogy elég „hangos” a kicsike. Na kérem! NAGYON oda kell figyelni a menetes emelőorsókra, mert a rajtuk lévő kenőanyag az pont a nullával egyenlő, de inkább a minuszba menő... Mivel a bal orsó nem emelt fel, ezért lett szántóföld a munkaasztalból. De hát nekem is kell valamikor kávét inni egy cigivel nem??? Ki figyel ilyenekre, amikor már 4 órája nem ittam egy kortyot sem... Na többszöri próbálkozás után is ilyeneket csinált, tehát jöhet a guglizás. Találtam is egy kalibrációs videót, de előtte lementem a pincébe varrógép olajért, az még nem ártott semminek. Megolajoztam, beállítottam megint mindent a video alapján, ahol elmondja azt is, hogy célszerű azt az szoftvert használni ami a microSD-n van, mert ahhoz mondja el a beállításokat. Ezeket mind-mind megcsináltam és láss csodát! NYOMTAT! További problémáim, hogy az apró alkatrészek nyomtatásakor, az nem tapad az asztalhoz. Erre is mindenkinek más megoldás jött be, nekem a lila festőszalag és pritt-stift papírragasztó vált be. A hajlakkos megoldás nálam nem vált be, de tudom filamentje válogatja. Most is pritt-stift-elek minden 2-3 nyomat előtt, brutálisan odaragad, szó szerint úgy kell letépni a nyomatot. Természetesen nyomtatok „talpat” is mindennek. További problémám volt az elején, hogy a rendszer, vagyis a táp, egyszercsak lazán kikapcsolt, túlmelegedés miatt.... Na ezt orvosolnom kellett, mert folyatatni már onnan nem tudja, ezért előkerestem a pincében még informatikus koromból, egy 230V-os giganagy ventit, ami kb 20m3 levegőt szállít a rendszerbe! :D Na ezzel megoldódott ezen probléma is, lazán nyomtat 3-4 órát is. Jelenleg mindenféle cuccot nyomtatok, a filamentet Bécsben a CONRAD áruházban szereztem be 17EUR/kilo áron. Első körben érdemes egy tárgyhűtőt nyomtatni vele, sokkal szebb lesz a nyomat! Most megint olyan problémával küzdök, hogy az apró alkatrészek nyomtatásakor erősen remeg az egész rendszer, de erre is van legyártható alkatrész. Azt vettem észre, hogy a lineáris csapágyak is kicsit szorosan járnak, lehet egy kis műszerolaj nekik is segítene.

Konklúzió

Nem bántam meg a vásárlást, mert nagyon szuper cuccok készíthetők vele. Igaz vannak hibái, de ezeket elnézem,  mert minden nem férhet bele ebbe az árba. De ha nem hekkelünk rajt semmit, akkor is hobbicélra tökéletesen megfelel! Nekem tetszik, nem haboznék most sem a vásárlással! Nyomtattam kulcstartót, célkeresztet és távcsövet a gyerekem játékpuskájára, mütyűrös dobozkát, meg egy pár próbanyomatot. Teljes a megelégedés, nem várok el jobb minőséget tőle. Az áruházban, ahol a filamentet beszereztem, megnéztem egy 4499EUR-s gépet is, és azért nem volt az az ég és föld különbség a nyomatok közt. TELJESEN JÓ EZ!!!!

  

A készüléket a gearbest-ről vásároltuk ezen a linken: https://goo.gl/7bEBtB

A bejegyzés trackback címe:

https://kinabolveddmeg.blog.hu/api/trackback/id/tr1114249317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása