Ismét egy karácsonyra is megfelelő ajándék kütyüvel érkeztem. Azt már tudjuk, hogy a Dashcam-ek jó dolgok, persze csak ott ahol a törvény nem tiltja a használatát. Volt még az elején, hogy kipróbáltunk egyet, kerek 6 dollárba került, nagyon vicces volt tesztelni. Ezt a cikket még nem itt, hanem egy másik csapatnak írtam, ne keresd! :D Most viszont egy komolyabb darab akadt a horogra, igyekeztek minden földi jóval felvértezni.
Bontogassunk:
Gondoltam, ha már lúd, legyen kövér, azonnal a felsőbb osztályból választottam, egyszer kell jót venni bölcsességgel. Az Alfawise két kamerás rendszerére esett a választásom, SONY érzékelőkkel(Ez a Japán márka nagy kedvencem), nagy kijelzővel, Wi-Fi-vel, GPS-szel, érintésérzékeny OLED kijelzővel, G szenzorral, színes éjjellátó funkcióval. A postás 2 hét alatt érkezett a viszonylag nehéz dobozzal, ami már kívülről is elég igényesen megtervezett. Sajnos ez is ment bal váll felett.(Szelektíve!) Belül nagy a rend, felül fekszik a kamera egy szivaccsal körbeölelve, alatta pedig a használatához szükséges kábelekkel, ragasztóanyagokkal, user manuallal. A nylonzacskótól megszabadítva, egy tényleg minőségi cuccal találkoztam. Sehol egy sorja, sehol egy illesztési hiba, minden tökéletesen passzol, de még nem is lötyög! Alig hittem a szememnek, ha fehér lenne, lehet hogy elhinném, ez egy Xiaomi. A majd 12 centis henger formára illesztett kijelző nekem nagyon bejön.
A 3 hüvelykes panel mellett beköszön nekünk az egyik SONY érzékelő is, amivel az utastérben készíthetünk fotókat és videókat. Ez forgatható, a felszerelési szögnek megfelelően állíthatjuk be. Sajnos a lencse csak vertikális irányban mozgatható, cserébe elég nagy szögtartományban. Hátulja már érdekesebb dolgokat rejt, ide csatlakozik a GPS vevő, és a felszereléshez szükséges segédtartó. A rendszer összeszerelve érkezik, minden csatlakoztatva van, nem kell bántani! :D Ezek alatt sumákol a második SONY küklopsz, ezt is a hengerbe foglalták. Ez is dönthető a felszerelési szögnek megfelelően! A dobozban a Xiaomitól ellesett technikájú ragasztót kapunk, azaz egy transzparens lapot.
Ezt kell a szélvédőre felragasztani, majd erre a kamerához kapott 3M-eset. Felül tudjuk a rendszert RESET-elni, itt fogadja a tápot és a microSD kártyát is. Én egy 64GB-s mezei TECLAST-ot hajítottam bele, azzal is tökéletesen üzemel. Az oldalán kapott helyet az egyetlen fizikai gomb, ami a be és kikapcsoláshoz kell, de beállíthatjuk, hogy ez automatikusan megtörténjen.
Nyomkodjunk...
A kamerát akár bekapcsolhatjuk a kanapén is, nem kell neki más mint mezei 5V USB-n, tehát mehet a telótöltőbe, hogy elvégezhessük az alapbeállításokat. Ehhez is kapunk egy kábelt! Sokat nem kellett vesződni vele, minden részletre odafigyeltek, konkrétan a plug-and-play verzsön ez is, bekapcsolod, megy!
Ha egy menüben állítani akarunk akkor csak koppintanunk kell és voilá! Megváltozik az ikon, van annak felirata. Elég egyszerű, de remekül használható, meg kb 0,1x fogjuk ezután ezeket nyomkodni. Felbontásban az 1080p 30 képkocka/másodperc játszik mint legmagasabb versenyző, elvileg egy jó szenzorral még elég is lehet. Az MP4-ben készült felvételek H.264 dekódolást kapnak. A lencsék Sony IMX 370 Stravis típusjelet viselik F1,5-ös rekeszértékkel, látószögük 150 fok! Az érzékelőknek és a GPS-nek a háttérmunkáját egy Novatek 96660 processzor végzi, 2GB ram-mal kiegészítve. Éjszakai felvételeket is igyekszik tökéletesen felmásolni a kártyára, itt véltem felfedezni azért némi kis hibát, de nekem amire használom, tökéletesen megfelel. A felszereléshez is jár kábel, egy autós töltővel egybeépítve, kb 17 km! Nem kicsi az autóm, de még szerintem egy kamion szélvédője után is marad kábel! De ez nem baj, jobb, mintha egy centivel rövidebb lenne.
