kinabolveddmeg.com

Kínábólveddmeg - BuyitfromChina

Kínábólveddmeg - BuyitfromChina

A nagy low budget házimozi projekt kínából

2018. október 22. - BuyitfromChina

A nagy low budget házimozi projekt kínából

A projektre 200USD-t szántam....

 1503395881411149.jpg

Mint ahogy ígértem összerakok egy olcsó házimozi rendszert azoknak, akik nem engedhetik meg a milliós beruházást, de szeretnék nagyban nézni  a Barátok közt-öt. :D Sokat tűnődtem, melyik komponens legyen, de végre megszületett a döntés. Projektornak az Alfawise A12-est választottam, hülye módon (vagy mégsem?) android nélkül, de erről később. TV box is az Alfawise-től való, gondoltam legyen egy márka, csak nem vesznek össze nagyon. Az anyagot egy Seagate 4TB-s külső vinyáról tolom majd a boxba ezerrel. Vetíteni a houzetek 120”-os vásznára fogok, ez elég nagy már ahhoz, amire nekem kell. ( FORZA HORIZON 7 & TombRaider powaaaa!!! ) Hangtechnikának, egy már meglévő kb 4.000 Forintos Lidl-ben kaphatót fogok erőltetni. Legyen már ez is low budget. Ez azért nem kínából érkezett, mert amúgy nincs rá szükségem, ezt is úgy kaptam valakitől hogy rossz, javítsam meg magamnak ha akarom. Működik, bedobjuk a közösbe... :D Sajnos a termékek össze-vissza érkeztek, a projektor már porosodik erősen, 4 hét múltán kaptam kézhez a TV Box-ot. A vászon 2 héttel a vetítő után jelentkezett bebocsájtásra hozzám. De most már minden a helyén kezdjünk bele a bontogatásba!

Bontogassunk...

proj_felul.jpg

A projektorunk a szokásos újrahasznosított csomagolásban érkezett. Meglepődtem mikor kézbe vettem, mert nagyon könnyű volt, féltem, hogy nincs benne semmi. Kibontva, nem is találunk benne mást, mint egy számomra kicsi projektort, 1 HDMI kábelt, egy tápcsatlakozót és egy távirányítót. Igazából másra nincs is szükség, esetleg az alul rejtőzködő USER MANUAL-ra. Semmi extra, semmi csicsa, ahogy én szeretem... :D A távirányítóhoz megint nem kaptam elemet, ezt mostanában tőlem folyamatosan elveszik valakik. Na de sebaj, ez nem okoz gondot, kerestem bele gyorsan. Egyébként a vetítő alkalmatosság, egy egész jól összerakott holmi, nem az a sorjás kínaiboltos gagyi fajta. Kicsit nehezményeztem viszont hogy a fókuszállító gyűrű is ilyen műanyag tapintású, azt el tudnám képzelni mondjuk aluból.  Tetején a szokásos funkciógombok és a bekapcsológomb. Csatlakozóból találunk rajt egy tápot, USB-t, kártyaolvasót és audiot. Persze HDMI sem maradhatott le róla, ez alap már. Koaxális csatlakozás és VGA is megmaradt, sokan ezt is tudják még hasznosítani... :D  Visszacsomagoltam, gondoltam bevárom a cimborákat is. Lassan de biztosan DHL-es cimbi megérkezett egy elég nehéz cipősdobozra nagyon hasonlító dobozzal. Tudtam, hogy cipőt nem rendeltem, ezést gyorsan kicsomagoltam.

vaszon.jpg

Természetesen az általam rendelt projektorvászon volt benne, gondosan összehajtogatva. Na ezt nem kellene, inkább csévélnék fel, vagy mittudom én, de KÉREM TISZTELETTEL: NE HAJTOGASSUK ÖSSZE A VÁSZNAT, MERT MEGNYÚLIK OTT AZ ANYAG!!! Na mikor kiterítettem, rájöttem, hogy ekkora üres falfelületet nem nagyon hagytunk, tehát mit szedjünk le a falról játékot játszottunk otthon. Megegyezés képpen, a szoba egyik fala annyira nem használatos, tehát oda kerül a fehér vászon. Vásznammal meggyűlt a bajom, tényleg megnyúlik az összehajtásnál, rengeteg időt, energiát, ideget emésztett fel mire normálisan kifeszítettem. Ehhez nyomtatnom kellett 3 darab tüskét, a szintén kínából rendelt Anet A8 3D nyomtatóval, amit az alsó lyukakhoz illesztettem a falon. Nagyjából feszes, de annyira nem tetszik, hogy azért még látni a hajtásokat.... na mindegy, ez van. Szép fehér a gumivászon, szaga is van, egy hétig nyitott ablaknál létezett a család! :D Napok kérdése volt már a TV Box érkezéséig. A következő nap, csengetett Mylord, azaz a postás, kezében a boxommal. Na egy örömünnep a mai nap, megvan minden komponens, lehet mozizni. TV Boxom egy tényleg aprócska szerzet, még nem láttam közelről ilyesmit, okostv-m van már kezdetek óta, nem éreztem szükségét ezidáig. Egy kb 10x10x2cm-es dobozka az egész, szép fényes fekete, ABS műanyagból. Kidolgozásra is kellemes kinézet, nem kell eltenni a vendégek elől. Sokminden nincs rajt, csak a szokásos csatlakozók. Egy a tápnak, egy HDMI, 2 USB, kisJack, Ethernet, digit hang. A technikai részbe nem akarok nagyon belemélyedni, annyira nem kellenek itt a magok, meg sebesség. Aki ilyesmit vesz, az tisztában van ezekkel, tudja melyiket akarja venni. A mi példányunk is Android rendszert használ, abból is a 7.1-t, de még elzötyög vele rendesen. Kb ennyivel le is lehet rendezni ez a kibontogatós kérdést. Összeszedtem a fiókból minden további szükséges holmit. Projektor, vászon a falon, Vinyó, HDMI kábel és természetesen a brutális 4.000Ft-os high-end hangszóró. Összeszereltem mindent, kezdődhet a vetítés. A projektoromat kénytelen voltam egy fényképezőállványra felszerelni, hogy megfelelő nagyságú képet kapjak. Szerencsére van rajt ehhez is menet az alsó szegmensben. Minden összeállt, kapcsoljunk be...

Bekapcsolva...

vaszon_1.jpg

Először a projektort izzítottam be. Gombnyomásra nem történik semmi, vagyis azt hisszük. Megijedni nem kell, elindul az, felbőg a venti, megjön a lámpa fénye, ami 2000 Lumenes fényerővel 1080i  felbontásban okádja a 120”-es (304 centi, azaz  4x akkora mint az 55collos tv-m a falon)  vászonra a képet. Sok finombeállítást alkalmaztam, hogy a méret, a dőlés, a keystone megfelelő legyen. A végére csak megtaláltam azt a pontot a szobában, ahol a vászon 90%-át hasznosítani tudtam. Fókuszáláskor, csodálkozva néztem, milyen nagy mértékben állítható, ezzel elérhető a tökéletes élesség! A vászon szépen adja vissza a szineket, ez köszönhető a tényleg fehér szinének! Sötétíteni azért kell a géphez, mert napsütésben nagyon elveszik a napfényben a kép, de nem is várjuk el tőle, hogy túlszárnyaljon ezen a ponton! A márkásabb vetítő is elvérzik a napfényben! (EPSON EH-TW6100) A mozizáshoz be kell sötétíteni! Zsaluziák leengedve, zakatol a gépezet ekkor rendesen felnéztem ahol azonnal a menü fogadott. Letisztult minimalista, ahogy kell. 4 ikon látható! :D Ekkor jöttem rá, hogy a nem androidos rendszerrel ellátottat rendeltem, hanem a sima szoftverrel, azaz full buta. Sebaj megküzdök vele. Sokminden küzdenivaló nem volt vele, konkrétan egy 3210-es nokiában több lehetőség volt mint ebben. Szokásos projektor lehetőségek. Adatbevitel, szin, fényerő, hang, stb. Ezeket lehet cifrázni, gyárilag kapunk hangszineket, képmegjelenítési lehetőségeket, amiből egyik sem használható semmire. Gyorsan azért toltam bele egy memoriakarit, kíváncsi voltam mit kezdünk vele. A videon egy Galaxy S8-al készült FullHD-s filmecske volt. A kártyát azonnal felismerte, nem kinlódott vele. Fájlmegnyitás menuben kiválasztottam a filmet és PLAY! Komótosan indult be a gépezet, volt pár másodperc mire felfogta mit szeretnék kezdeni a felvételemmel. De sajnos rá kellett jönnöm, hogy nem a filmmel van baja, hanem a hangcodec nem tetszik neki. Mondjuk lehet jobban is jártam, mert a legnagyobb hátránya, hogy a beépített hangszóró konkrétan semmire sem való! Több oldal elolvasása után sem tudtam orvosolni a problémát. Pirítottam egy levelet az eladó weboldal supportjának, ugyan mondjanak valami okosat. Értelmes választ sajnos nem kaptam, marad így! Konkrétan a mostani szabványból nem sok codec van amit alapból felismer, tehát némafilm, vagy box a lehetőség tárháza. A képpel még nem is lett volna bajom, kellemesen telt színek, világos kép, amit még tudtam fokozni is. Pendrive-ot is benyel, a kingston-al egész jól bánt, viszont itt voltak akadások. Itt jött el a pillanat, hogy bekapcsoljam a boxot is... :D Rákötöttem egy HDMI kábellel, Boxra akasztottam egy terrás vinyót, NTFS-be formázva, csak hogy ne legyen oly’ egyszerű. Nagy csalódás volt, minden zökkenőmentesen ment. :D A menürendszere igazából egy androidos táblagépre hajadzik, van itt minden, mi szem-szájnak ingere. Első lépésként megkerestem a settings menüt, ahol egyből a nyelvezetét kerestem. Megy az angol, de jobban szeretem, ha a család többi tagja is rendesen megérti ami oda vagyon írva. Magyar nyelv beállítva, jöhet a hálózat. Wifi-n szalad a szekér, tehát kikerestem a csatlakozás menüpontból a wifi-t. Azonnal megtalálta, csatlakozással sem volt problémája. Kezeli az 5G wifihálózatot is! Már csak egy google fiókbelépés kell és rendben is vagyunk. Visszatérve a menürendszerbe, rengeteg dolgot találhatunk. Youtube, netflix, böngésző, de akár játékok is! Természetesen a Google Store-jából még rengeteg tartalom, játék, app stb letölthető hozzá! Nem vagyok az a nagy TV-n játszunk, netezzünk fajta, tehát ráizgultam a videolejátszásra. A filekereső menüpontot választva, azonnal megjelennek a videók amiket a vinyán tároltam. Egy kattintás gondoltam, de ekkor jött a kérdés, hogy melyik lejátszóval szeretném a filmet megnyitni. Kodi, vagy a gyári. Gondoltam nem kodizok, mert minek, mehet a gyári app. A film azonnal indult, mkv, FullHD, H.264 kódolással, normál hanggal. Meglepően tapasztaltam, hogy milyen gyorsan lekezeli a 15 gigás filmet a rendszer. Ez köszönhető a 8 processzormagnak és a 3 giga ramnak! Egész lendületes szerkezetet képes alkotni! Beállítási lehetőségek közül itt már nem sokat kapunk, de nekem személy szerint nem is nagyon kellett! Szép, éles képet alkot a LED lámpa, még közelről is élvezhető a műsor. Igaz, nem 4K a minőség, el tudnék képzelni egy kicsivel jobbat, de a célnak tökéletesen megfelel ez az álFullHD felbontás! :D Egy otthoni mozizásra, házividók megtekintésére tökéletesen megfelelő! A jelfeldolgozás, bufferelés annyira jól van összerakva, hogy egy 2,5 órás film alatt egyszer sem akadt meg. Ezt többször tapasztaltam már húdemenő okostvken! Továbblépve, gondoltam meglesem a Barátök Közt-öt is, mit tudok kihozni egy IPTV HD adásból a projektorral. Ebben sem csalódtam, a beltéri képe is tökéletes, igaz, a set-top-box-om, elállította saját magát, valami furcsa képarányt gondolt ki magának. Egy kis trükközés és már jó is lett. A hangszórómat átkötöttem a beltérire, nekem az szimpatikusabb Ahonnan a kép, onnan a hang is elven dolgozok.... :D Tudom, a HDMI kábel is átviszi a hangot, a hangszóró mehet a projektorba, de valahogy nekem ez a szimpibb megoldás. Egy dolog maradt hátra, ami az én fiamnak a legfontosabb, hogy lehet-e XBOX-ozni rajt! Természetesen beletoltam abba is a HDMI-t, digitálisan a hangot. Egész szép képet ad a vetítő, de sajna nem olyan szépet, mint egy Igazi FullHD-s TV-n. Ez itt jött elő nagyon, nem volt olyan részletgazdag, mint azt megszoktuk. Ettől függetlenül, élvezetes volt rajt játszani, 120 collban nem mostanában láttam Lara Croft kisasszony ......it. LÁBAIT! :D Visszatérve a képhez, most erősebben kivehető, hogy a széleken azért homályosabb a kép, de megszokja az ember 3 perc alatt és nem lesz zavaró!

Összesítve:

A rendszer tökéletesen megfelel egy otthoni mozizáshoz, egy dolog zavart csak, hogy a vásznat összehajtva szállítják. Amire egy átlagembernek kell, azt lazán hozza, telefonról, beltériről, konzolról is tudja az élményt nyújtani! A 3D tulajdonságait nem firtattam, elvileg tudja a piros-kék szemüveges történetet, de azt nem nevezném 3dimenziós képhatásnak! Ezt nem erőltessük, ha ilyenre vágyunk, vegyünk direkt ilyen vetítőt! A távirányítás is tökéletesen működik minden eszközön, igaz már annyi van belőlük, hogy néha belekeveredtem.... :D Tényleg tudom ajánlani!

A teszt termékei, amiket a GB ajánlott fel tesztelésre.

Projektor: https://www.gearbest.com/projectors/pp_1841414.html?wid=1433363&lkid=12752867

Vászon: https://www.gearbest.com/televisions/pp_1545056.html?wid=1433363&lkid=12752867

TV Box: https://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_503486.html?wid=1433363&lkid=12752867

Hangszóró( ez nincs benne a 200 dolcsiban, csak ajánlat!!) : https://www.gearbest.com/speakers/pp_1709441.html?wid=1433363&lkid=12752867  

A bejegyzés trackback címe:

https://kinabolveddmeg.blog.hu/api/trackback/id/tr514315669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása