kinabolveddmeg.com

Kínábólveddmeg - BuyitfromChina

Kínábólveddmeg - BuyitfromChina

Videostabilizálás Alfawise módra - AS01 3 tengelyes stabilizátor tesztje

2019. április 23. - BuyitfromChina

Rengeteg gimbal, azaz kézi stabilizátor van már a piacon, talán már túl sok is van belőle. Először a DJI Osmo volt az, aki használhatót gyártott emberi árkategóriában, de hamar meglátta mindenki ebben a potenciált és sokan kezdtek el gondolkodni eme biznisz kiaknázásában, több-kevesebb sikerrel. A Gearbest csapata is ráugrott erre a témára, mint mindenre, amiben látszik némi fantázia, vagy inkább egy kis bevétel. Az Alfawise termékektől nem kell félni, igyekeznek minőséget gyártani viszonylag olcsón. Most is egy ilyen terméket kaptunk tesztelésre tőlük. A név itt sem mond sokat AS01 lett a kódja, itt mondjuk a 01-et nagyjából be tudom azonosítani, az AS-ből pedig az Alfawise stabilisator... :D

Bontogassunk...

20190404_174439.jpg

A gimbal amit kaptam, az még nem a tömegnek szánt, vagy global, vagy nem is tudom minek nevezzem termék. Még nem a piacra gyártott, az tuti. A képeken látszik is, a feliratok sincsenek még felfestve. Teszttermék, még sajnos így is viselkedik néha... :D  Csomagolása is csak egy sima fehér kartondoboz, semmi felirat, semmi logo, csak egy szivacságyba fektetett stabilizátor, egy kábel és egy súly. Hogy milyen súly? Mindjárt elmondom. Fogásra viszonylag könnyű a szerkezet, anyaghasználatra egész jó így első fogásra. Kicsit hosszúnak éreztem, de hamar hozzászoktam. Súlyelosztása egész jó, jól lent van a súlypontja, azaz nem fogja húzni a kezünket használat közben sem. Próbáltam már több félét, volt amelyikkel meggyűlt a bajom, pont emiatt, hogy nem a fogantyú volt nehéz, hanem inkább a felső motoros rész. Azzal már nem élvezetes 20-30 perc után videózni. A készülék fekete színben pompázik, a kezünkben lévő rész valami gumírozott anyagból készült. Nekem nem izzadós a tenyerem, nálam nem volt a sokaknál jellemző csúszkálós hiba. Fogása kényelmes, igyekeztek ergonomikus kialakítást felépíteni. A mutató ujjunknál találhatjuk a elsütő gombot, ezzel készülnek majd a videók, vagy képek. Hüvelykujjunknál kapjuk a bekapcsoló gombot, ami funkciógomb is egyben és a mozgatásért felelős joystick-et. A működéshez egy darab 18650 3,7 Volton üzemelő 2600mAh-ás kivehető akku szolgáltatja a szaftot, a leírás szerint akár 8 órán keresztül is. 20190423_190132.jpgEgy microUSB kábellel tölthetjük, 2-3 óra kell neki mire teljesen jól lakik az akku. Én lassú töltéssel töltök minden ilyen eszközömet, ezáltal a töltési idők változhatnak.  Ez az a rész, amit az ember nehezen tud tesztelni, mert mennyi mozgással, BT kapcsolattal, vagy nélküle, stb. Lényeg, hogy egy egynapos kirándulást lazán tud hozni, persze ehhez kell egy olyan mobil is ami tudja ezt az időt felvételben. Motorok tekintetében az átlagot kapjuk, kefe nélküli, rendkívül halk pörgettyűk dolgoznak benne. 

Konnektáljunk...

Az eszköz beüzemeléséhez nem kell mást tennünk, mint becsúsztatni a mobilunkat a tartóba. Ez rugós megoldás, tehát szinte a mai telefonok mindegyike belefér. A gyártó 4-6 zoll között adja meg az ideális méretet, ez azért annyira nem jó, örültem volna, hogy a mai világban már nem annyira nagy Samsung Galaxy S8+ is használható legyen vele a maga 6,2 zoll-jával. Belepréseltem azért, a tesztért mindet címszóval. Itt jön a képbe a fentebb említett súly amit a függőleges mozgásért felelős motorra kell csavarozni a kiegyensúlyozás miatt. 20190423_190250.jpgElérkezett a pillanat amikor nem tudtam mire vélni a koncepciót. Kaptam egy 6,2 grammos súlyt, amivel annyit értem el, hogy nem billent annyira le a telefon a bal oldalra. Persze, a motornak is jobb lesz majd ha bekapcsolom a súllyal, de akkor is na... A menőbb gimbalokat egy csúszka segítségével lehet egyensúlyozni, lényegében a libikóka elvét kihasználva, teljesen vízszintbe hozható, ezáltal kímélve a motort. Hát ezt itt nem lehet megtenni, ráhagyták a motorokra ezt a komoly feladatot. Hogy mennyi sikerrel, azt mindjárt megtudjátok. A hozzá javasolt applikációt mindkét store "forgalmazza", ingyenesen letölthető, csak rá kell keresni a "CAPTUREMOVE2" szóra. Ezt letöltve és telepítve már használatba is vehetjük az eszközünket. 

Bekapcs, próba...

Telefon a helyén, app elindítva, jöhet a bekapcsolás. A hüvelyk ujjunkkal hosszan nyomva a gombot, halk zeneszóra aktiválódnak a motorok. Már most látszik, hogy sem a súly, sem pedig a 0,2 zollal nagyobb mobil nem tetszik neki. Tehát kalibrálás menüpont után néztem a szoftverben, gondoltam ezen is van mint a többi gimbalomon. Sajnálatomra ezt nem találtam, remélem csak én vagyok a béna. Júzer manuált letöltve találtam egy érdekességet. Az exponáló gombot 5x gyorsan megnyomva aktiválódik a kalibráció, teljesen magától. Na erre kíváncsi voltam, mit tud kihozni belőle. 20190423_185804.jpgA képen, az ajánlott képernyőmérettel... Ilyenkor nem kell a súly

Lényegében igyekszik megoldani a helyzetet, majdnem vízszintes a kép, fogjunk hozzá a motorok vizslatásához. Jól veszik a joystick utasításait, viszonylag gyorsan mozognak, persze ez függ az ujjunktól is. Lassú mozgásra is egész szépen reagál, kiegyensúlyozott az egész folyamat, nincs késés, vagy túlszaladás. PAN/TILT funkcióval nincs baj szépen követhető vele minden. A forgás sajnos nem 360 fokos, ezek szerint ez itt is kiváltság, mondjuk sok értelmét én személy szerint nem is látom. Ha követünk vele egy autót például, akkor érezhetünk némi hibát és túlforgó motort, de egyáltalán nem zavaró a tényező, a videók simák, rezzenésmentesek lesznek. Az "előre haladva készül a video" metodikát tökéletesen hozza, persze ha rángatjuk a karunkat, ezzel sem lesz tökéletes a kép, de elárulom, hogy egyikkel sem. Ehhez is kell gyakorlás, megtalálni azt a tartást, amivel a legszebb, legsimább videók készülnek. Az APP sok mindenre használható, viszont én szigorúan csak a telefonom fotó appjával vagyok hajlandó képeket és videókat készíteni. Megtalálhatjuk a tracking funkciót, azaz a gimbal követni tud tárgyat, élőlényt, szinte bármit, amit 1 másodpercenként keres a szoftver és igyekszik a motorokat olyan gyorsan forgatni, hogy mindig pont középen legyen. Ez nem minden esetben jön össze, a gyors mozgásokat nem tudja lekövetni, de egész jó funkció. Hozzáteszem, a DJI Osmo-t is megetettem többször is és a zhiyun gimbalja sem sokra való e tekintetben. A többi egy sima fényképező app, sokat nem is lehet róla elmondani. Szoftveresen képes az elmosódott háttereket "imitálni", szerintem itt is jobban teljesít a gyári kameraapp. Én azt gondolom, az APP csak egy másodlagos dolog egy ilyen terméknél, arra jó, hogy a képeket a ravasszal tudjuk elkészíteni, nekem marad inkább a bevált, odabökök a kijelzőre ha kell megoldás... :D  Nálam a tesztterméknél többször előfordult, hogy magától kikapcsolt az összes motor, viszont a készülék aktív maradt, azaz el tudtam lőni a fotókat, de mint írtam elernyedtek már a motorok. 20190423_185902.jpgEzt betudom a béta cuccnak, egy esetleges beta firmware-nek, nálam nem volt frissítésre felkérés. Az eszköz jó, lehet vele szép, folyamatos videókat készíteni, a motorok stabilan tartják a telefont, amikor tartják a béta cucc motorjai, persze ehhez a megfelelő méretet válasszuk. iPhone X-el konkrétan tök jól ment... :D  Azt a 65 dollárt amit kérnek érte, annyit megér, de ne várjunk professzionális minőséget, ennél azért vannak sokkal jobbak is a piacon, igaz sokkal keményebb árcédulával.

Itt veheted meg: 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kinabolveddmeg.blog.hu/api/trackback/id/tr214781292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása